Koło Gospodyń Wiejskich „Kulesianki” powstało wiosną 2011 roku. Obecnie zrzesza ponad 40 kobiet z następujących miejscowości : Kulesze Kościelne, Wnory Pażochy, Wnory Wiechy, Faszcze, Kulesze Podlipne, Kulesze Litewka, Nowe Grodzie, Chojane Stankowięta, Kulesze Podawce, Grodzkie  Szczepanowięta, Nowe Wykno.

Przewodniczącą Koła jest pani Krystyna Grodzka.

Kulesianki spotykają się raz w miesiącu w sali głównej Centrum Kulturalno-Edukacyjnego.

Podobnie jak zespół ,,Rokietnica" tak i Koło Gospodyń ,,Kulesianki" zaistniało po raz pierwszy podczas Prezentacji Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie. Już wtedy przysmaki naszych pań zrobiły furorę wśród Warszawiaków.

Od tamtego czasu nasze gospodynie systematycznie się rozwijają. Swoje umiejętności i wiedzę kulinarną rozszerzają podczas szkoleń i kursów organizowanych w Świetlicy Wiejskiej. Podczas jednego z kursów nasze panie oprócz zajęć kulinarnych przez dwa dni ćwiczyły carving czyli sztukę rzeżbienia w owocach i warzywach.

W czasie comiesięcznych spotkań Koła oprócz wymiany doświadczeń i umiejętności kulinarnych często prowadzone  są zajęcia obejmujące rękodzieło ludowe,tworzenie ozdób,stroików,kompozycji na stoły itp.Efekty tych zajęc można bylo podziwiać podczas kiermaszu wielkanocnego,który został przygotowany przed świętami w naszym kościele a także podczas uroczystej mszy w niedzielę palmową,kiedy to podziwialiśmy palmy wykonane przez ,,Kulesianki".

Podczas ponad dwóch lat działalności nasze Koło Gospodyń zorganizowało kilka wycieczek. Wyjazdy w których bierze również udział zespół ,,Rokietnica" to połączenie zwiedzania i dobrej zabawy ze wspólną modlitwą w świętych miejscach. Do tej pory ,,Kulesianki" odwiedziły: Kodeń, Świętą Wodę oraz Częstochowę i Jurę Krakowsko-Częstochowską. Ostatnie dwa miejsca to wycieczka zorganizowana 15 i 16 czerwca 2013r. Wyjazd ten pomogła zorganizować pani Anna Tasarz( z domu Kulesza) nasza parafianka obecnie na stałe mieszkająca w tamtym regionie. Pani Ania wykazała się ogromną gościnnościa przyjmując nas na swojej posesji podczas posiłku wieczornego a także będąc naszym przewodnikiem podczas zwiedzania okolicznych atrakcji turystycznych. Dzięki pani Ani nocleg nasi wycieczkowicze spędzili w pięknie położonym hotelu ,,Kmicic", gdzie furorę zrobiła muzyka zespołu ,,Rokietnica". Pierwszego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Klasztor na Jasnej Górze, wspólnie modliliśmy się podczas mszy św. następnie odwiedziliśmy największy w Polsce pomnik Papieża Jana Pawła II a wieczorem miło spędziliśmy czas na posesji należącej do pani Anny Tasarz i jej męża. Drugi dzień wycieczki rozpoczeliśmy od udziału we mszy św. w kaplicy Pustelników w Czatachowa. Uwagę zwracała fantastyczna oprawa muzyczna mszy. Następnie wyruszyliśmy zwiedzać okoliczne atrakcje turystyczne m.in. Diabelskie Mosty i Bramę Twardowskiego w Złotym Potoku, skały wspinaczkowe na Ostrężniku, Pstrągarnie Raczyńskich w Złotym Potoku, staw Amerykan i na koniec Klasztor św. Anny. Na odwiedzenie pozostałych ciekawych miejsc po prostu zabrakło czasu.Może kiedyś uda się to nadrobić!?

Panie z naszego Koła Gospodyń to nie tylko talent kulinarny. Kiedy zachodzi potrzeba wchodzą na scenę aby zaśpiewać, pięknie prezentował się ich namiot z twórczością ludową podczas festynu Starostwa Powiatowego na Stadionie Miejskim w Wys-Maz. Impreza ta odbyła się 2 czerwca 2013r.

Bardzo korzystnie układa się współpraca ,,Kulesianek" z panem Tomaszem Kulesza odpowiadającym za prowadzenie świetlicy. Zawsze chętne do pomocy wspierają organizowane w ośrodku imprezy kulturalno- rozrywkowe, pieką ciasta i inne smakołyki którymi mogą się poczęstować nasi goście. Mają swój wkład wystrój budynku Centrum a niektóre z nich prowadzą zajęcia dla dzieci i młodzieży dzieląc się swoimi umiejętnościami.

Festyn dożynkowy św. Bartłomieja w naszej parafii to impreza do której  nasze Koło Gospodyń przygotowuje się szczególnie. W specjalnie przygotowanym na tę okazję namiocie można co roku popróbowac różnych wypieków, smakołyków i innych atrakcji kulinarnych. Panie czuwają aby wszyscy zaproszeni goście zostali odpowiednio ugoszczeni i miło przyjęci.

Podczas tegorocznego festynu ,,Kulesianki" oprócz możliwości kulinarnych zaprezentują również swoje walory wokalne.